13 листопада - Всесвітній день доброти

Згідно з дослідженням психологів і лікарів з різних країн, люди, які щодня роблять добрі справи, краще почуваються і фізично, відчувають своє життя більш гармонійним, володіють кращим імунітетом, а значить – вони менше хворіють і довше живуть. І все це навіть підтверджена практичними дослідженнями – коли людина робить щось хороше іншим людям, у неї підвищується рівень лімфоцитів і розширюються судини, це веде до правильної роботи серця; мозок виробляє велику кількість ендорфінів (відомих як «гормони задоволення»), які мають заспокійливий ефект, нейтралізують дію стресу, полегшують депресію. Нарешті, чуйність супроводжується душевним підйомом, що межує з ейфорією, що пояснюється виробленням гормону серотоніну, який регулює настрій.

І як закликають організатори свята, важливо бути добрим не тільки в цей День, але і щодня, причому добрим безмежно і безкорисливо. Адже, якщо чекати подяку (в будь-якому її прояві) за свою доброту, то це вже не справжня Доброта.







                             

                  Психологічний простір  для дітей.  Пісня психологів.


                                          https://www.youtube.com/watch?v=-iaW1tCiKOM


 

Що треба знати дитині, яка йде до школи.



1.  Своє імя, по батькові, прізвище
2. Свій вік
3. Свою домашню адресу
4. Назву міста,  в якому проживає
5. Країну, в якій живе
6. Прізвище, імя, по батькові батьків
7. Пори року (послідовність, місяці, основні прикмети кожної пори року, загадки і вірші про при року)
8. Домашніх тварин та їх дитинчат
9. Диких тварин наших лісів, жарких країн, півночі, їх повадки
10. Транспорт - наземний, водний, повітряний
11. Розрізняти одяг, взуття та головні убори
12. Зимуючих та перелітних птахів; овочі, фрукти, ягоди
13. Знати і вміти розповідати народні казки
14. Розрізняти і правильно називати геометричні фігури:коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал
15. Вільно орієнтуватися в просторі і на аркуші паперу
16. Вміти повно і послідовно переказувати прослухану або прочитану розповідь, скласти розповідь по картинці
17. Запам'ятати  і назвати  6 -10 предметів, картинок, слів
18. Розрізняти приголосні і голосні звуки
19. Розділяти слова на склади за допомогою ударів, кроків, за кількістю голосних звуків
20. Користуватися арифметичними знаками дій
21. Розділити коло, квадрат на 2 і 4 частини
22. Складати з трикутників. чотирикутників фігури більшого розміру

 У всьому світі 4 травня відзначається Міжнародний день протидії булінгу.

Булінг – це форма насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичній розправі тощо. Це явище може мати різні форми та проявлятися у різних ситуаціях.

Булінг може бути:

  • Фізичний – штовхання, бійки, підніжки, нанесення тілесних ушкоджень тощо.
  • Економічний – крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо.
  • Психологічний – поширення образливих чуток, ігнорування, погрози, жарти, шантаж тощо.
  • Сексуальний – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомка відео у переодягальнях, сексуальні погрози, поширення образливих чуток тощо.
  • Кібербулінг – приниження за допомогою інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, інтернету тощо (пересилка неоднозначних фото, обзивання телефоном, зйомка на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу, цькування через соціальні мережі).

Причинами дискримінаційного ставлення є такими ж, як і у дорослих, а саме: мова, стать, національність і раса, зовнішній вигляд, можливість навчання та розвитку, наявність захворювань. Найстрашніше, що дискримінація може проявлятися як з боку дорослих, так і від самих дітей. Важливим є те, що подібне явище в дитячому віці сприймається трагічніше і болючіше, і може стати причиною психологічної травми.

Варто пам’ятати, що не кожен конфлікт є булінгом. Цькування — це тривалі, повторювані дії, а одинична сутичка між учасниками таким не може вважатися. Наприклад, якщо друзі посварилися та побилися чи діти разом весело штовхалися, але одна із них впала і забилася — це не вважається булінгом. Проте, якщо однолітки на чолі з булером регулярно насміхалися, принижували або ховали та кидали речі дитини, штовхали, не вперше нецензурно обзивали та били, викладали в соцмережі непристойні чи «відфотошоплені» знімки дитини — потрібно негайно діяти.

Для виключення подібного явища і його наслідків, потрібно постійно підтримувати контакт з дитиною, його вчителями та вихователями, в деяких випадках буде корисно спілкуватися з батьками його друзів. Потрібно брати участь у вихованні дітей і прищеплювати їм традиційні норми моралі і благочестя.